woensdag 9 oktober 2013

SIWONE: Magpie



Vorige week ging ik naar school. Dat doe ik namelijk elke week. Ja, maar een keer per week, maar dat is weer een ander verhaal ;-)! Mijn school staat in Amsterdam en daar ging ik dus heen. Ik was iets te vroeg op de plaats van bestemming, waardoor ik besloot na lange tijd weer eens een rondje te lopen door de gezellige straat (vind ik dan, als niet-Amsterdammer, ik weet niet zo goed wat de standaard is in de “grote stad”) waarin mijn school staat en e-ven-tu-eel wat winkeltjes te bezoeken. Nou, dat “eventueel” ben ik al snel vergeten wanneer ik uit de tram stap en de Kitsch Kitchen al bijna kan ruiken. Dat ruiken is zogenaamd beeldspraak, maar serieus, de Kitsch Kitchen ruik je echt, niet vies hoor, het ruikt een beetje naar plastic, zoals je speelgoed vroeger rook. Die nostalgische werking heeft deze winkel dan ook op mij. Als een kind zo blij word ik van de hypergekleurde etalage en de winkel die daar achter schuil gaat. Gelukkig weet ik ook dat ik me in deze zaak meestal wel een beetje in kan houden wat impulsaankopen betreft omdat ze hier vooral spullen verkopen die écht héél leuk zijn maar die ik écht niet nodig heb. Tot nu.
Want met ons nieuwe huis in mijn achterhoofd kan ik voor al deze leuke hebbedingetjes natuurlijk wel ineens een heel mooi plekje bedenken. Sterker nog, we hebben ruimte genoeg! Of nog mooier, we hebben het echt nodig om die kale ruimtes (die nu overigens nog steeds gewoon heel stoffig en onbewoonbaar zijn) een beetje op te fleuren! Zo kwam het dus dat de zelfverzekerde stappen waarmee ik naar binnenliep al na enkele meters veranderde in een duizeligmakend heen en weer geren van het ene prullariarek naar het volgende. Het een was nog mooier dan het ander, precies zoals ik het zocht, een walhalla van spulletjes waar ik vrolijk van wordt, eigenlijk kan ik net zo goed gelijk hier gaan wonen!
Toch was er één schap waar ik telkens weer bij terugkwam. Servies, iets waar ik altijd al een zwak voor heb gehad, stond hier uitgestald en glom mij bij binnenkomst al tegemoet. Glom ja, want het bestond uit gouden kopjes, schoteltjes, eierdopjes en als kers op de taart: een gouden theepot! Zo’n theepot wil ik eigenlijk al heel lang, maar ja, ik heb al een theepot(een roze, ook heel tof, maargoed, roze is geen goud)…Het leuke aan deze kopjes, dopjes, dingetjes vond ik dat er aan de binnenkant een heel klein vogeltje stond afgebeeld. Dat maakte het voor mij net niet ordinair (mijn maatstaf van ordinair is overigens wel een beetje anders dan die van de meeste mensen, maar dat terzijde) en juist nog interessanter. Naast dit gouden servies stond nog een ander servies te pronken met net zulke schattige vogeltje maar nu aan de buitenkant en zonder goud. Ook al zo leuk! Na enig onderzoek kwam ik er achter dat al dit leuks afkomstig is van het zelfde merk: Magpie. Behalve servies verkochten ze ook nog notitieboekjes, telefoon- en ipadhoesjes en blikjes van dit vrolijke merk.
Voordat ik een keuze had gemaakt over wat er van al dit prachtigs nu gelijk met mij mee naar huis zou gaan keek ik op mijn telefoon en zag dat ik mij naar school moest haasten. Met helemaal niks, hoe is het in hemelsnaam mogelijk, liep ik dus uiteindelijk de winkel weer uit. Opgetogen en met mijn hoofd in de wolken kwam ik aan op school en wist ik niet hoe snel ik mijn laptop uit mijn tas moest vissen om zo snel mogelijk meer over Magpie te weten te komen. Ik kwam op hun website waar ze nog veel meer hippe interieurlijnen bleken te hebben. Het gouden servies vond ik helaas niet terug maar mijn favoriete “Birdy”lijn bleek wel nog uitgebreider dan in de winkel. Nu ben ik dus verliefd. Vooral op de kussentjes. Deze passen echt perfect in ons nieuwe paleisje, maar zijn met de verzendkosten erbij wel een beetje aan de dure kant. Misschien verkoopt Kitsch Kitchen ze ook wel, maar heb ik ze door al mijn gedroom over de gouden theepot ze helemaal over het hoofd gezien. Stiekem hoop ik dat zodat ik ze misschien alsnog kan scoren wanneer ik deze week terug ga. Want terug ga ik, uiteraard. Oh, wat hoop ik dat ze alle spulletjes nog hebben en dat ik nu niet per ongeluk naast het net zal grijpen. Spannend.. wordt vervolgd.. hoop ik!

Hierboven zie je trouwens een kleine samenvatting van mijn favoriete spulletjes uit de “birdy”lijn. Kijk op in de webshop van Magpie voor nog meer leuke spulletjes. Ook “Pondlife”, “A to Z”, “Chirpy” en “Meow and Woof” zijn echte aanraders!

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...