donderdag 5 september 2013

SIMODE: September



Het is september, al een paar dagen, en bij mij begint het dan altijd aardig te kriebelen. Modekriebels. Aan van alles kun je merken dat het nieuwe modeseizoen aanbreekt. Zo verschijnen half augustus al de grote septemberissues van vooraanstaande modebladen, boordevol inspiratie voor de komende winter en herfst. Ik krijg al helemaal zin om nieuwe outfits samen te stellen en probeer hier en daar al wat trends uit. Helemaal leuk vond ik het om te zien dat mijn roze bril, die ik een jaar geleden kocht, twee keer terug kwam in mijn favoriete tijdschrift "Elle".
Wanneer het weer omslaat (dat wil nog wel eens gebeuren in september), geloof het of niet, dan is het voor mij helemaal feest. Velen verklaren mij voor gek, maar ik heb liever regen dan zon (hoewel ik nu ook best van de laatste warme dagen kan genieten op mijn nieuwe dakterras ;-). Binnen zitten met kaarsjes aan, thuis komen na een regenbui en lekker met een warme trui en een kopje thee op de bank kruipen vind ik nou eenmaal heel erg gezellig. Stiekem ben ik misschien ook zo gek op de herfst (september betekend voor mij toch al bijna-herfst) omdat ik wintermode gewoon veel leuker vind dat zomermode. Ik ben gek op het dragen van laagjes want dan kan ik eindeloos combineren met mijn nieuwe (en oude) gaderobe. Breisels,panty's, maillots, mutsjes, hoedjes, vestjes het kan allemaal en het liefst ook allemaal tegelijk.
Maar het allerleukst van begin september is nog wel de start van de nieuwe fashionweeks. Vandaag trapt New York af, gevolgd door Londen, Milaan en als klapper natuurlijk Parijs. Alle modeshows, zowel van bekende als onbekende designers volg ik op de voet. Elke dag probeer ik zo veel mogelijk shows terug te kijken, in me op te nemen en misschien al wat trends te herkennen voor het modeseizoen dat volgt na de door mij zo geliefde herfst/winter... de lente en zomer.

2 opmerkingen:

  1. Jeej! Hou me via je blog maar op de hoogte over alles wat ik moet weten voor het aankomende mode seizoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, dat komt vast wel goed ;-)! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...